Keskustelu Yleisesti nuuskasta

Muut rajanylityspaikat - Nuuskaaja

Muut rajanylityspaikat

31.3.18, 12:54
DockJohnson
Aloittelija

Rekisteröitynyt 3/18
Viestejä 4


Kun noita rajanylityspaikkoja Tornion jälkeen on muitakin, niin mitenkä paljon hinnat muuttuu jos menet esim. Kolarin kautta yli? Ica kauppahan siinä heti rajan jälkeen on, mutta hinnoista/valikoimasta ei mitään hajua.

1.4.18, 10:29
Dullehuuli
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 7/17
Viestejä 32


Kirjoittaja: DockJohnson
Kun noita rajanylityspaikkoja Tornion jälkeen on muitakin, niin mitenkä paljon hinnat muuttuu jos menet esim. Kolarin kautta yli? Ica kauppahan siinä heti rajan jälkeen on, mutta hinnoista/valikoimasta ei mitään hajua.


Kolarin rajanylityspaikasta ei ole tietoa, mutta Kaaresuvannon kohdalta olen rajan pari kertaa ylittänyt ja käynyt paikallisessa marketissa ostoksilla. Irtopurkkeina SM:n ja Skrufin tuotteita löytyi ihan hyvin, mutta Offroadit ja Odensit loisti poissaolollaan. Torneja oli heikosti ja hinnat vähän kalliimpia kuin Haaparannassa. Tosin kuivattu poronliha oli kyllä tuolla ihan ykköstä!

Yhteenvetona siis: nuuskaa kyllä saa, mutta valikoima on kehnompi ja tilillä kannattaa olla katetta.


1.4.18, 13:04
DockJohnson
Aloittelija

Rekisteröitynyt 3/18
Viestejä 4


Oolraittia. Sen mitä itse sain kaivettua googlen kanssa Kolarin/Pajalan osalta oli se, että hinnat sekä valikoima ilmeisesti varsin kohtuulliset. Todennäköisesti vaikuttava seikka on se, että Leviltä lyhin matka on nimenomaan tuonne ja kävijöitä varmasti riittää siltä suunnalta.
Itse olen menossa Leville ja puntaroin viitsinkö ajaa sieltä 280km suuntaansa Haaparantaan vaiko 80km Kolariin (ei kirjaimellisesti).
Polttoainekuluihin palaa kuitenkin osa siitä mitä Nuuskassa säästäisi Haaparannassa.


24.4.18, 19:20
DockJohnson
Aloittelija

Rekisteröitynyt 3/18
Viestejä 4


Tulipa nyt käytyä tuolla Ica Lahtis putiikissa ja valikoima oli huippuluokkaa. Kaiken lisäksi kaapeille pääsi itse tutkimaan ja ottamaan. Käytännössä kaapeista löytyi kaikkea mitä esim Nuuskakairastakin. (Odens, offroad, LD, granit, knox, kapten, skruf ja swedish match yms.)

Hinnoista sen verran, että karkeasti tornihinnat 5-7e korkeammat kuin haaparannan isommissa pytingeissä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Tässä muutamia hintaesimerkkejä:

LD stark original pötkö 199kr

Kapten stark white meloni pötkö 260kr

Granit stark white pötkö 290kr

Yksittäisiä purkkeja ettan lös, prima fint lös 56kr kpl
Bruksnus 39kr, Odens extreme menthol 25kr

Tornin kun ostaa saa ns 10% alennusta per purkki.



Rekisteröidy ja voit vastata tähän ketjuun.