Keskustelu Yleisesti nuuskasta

Hiekat väliin vai mehut kurkkuun? - Nuuskaaja

Hiekat väliin vai mehut kurkkuun?

25.9.19, 01:15

Nöpä
Nuuskajumala

Rekisteröitynyt 7/18
Viestejä 143


Minkälaisia mieltymyksiä teillä on nuuskan valumisen suhteen? Hiekat haarojen väliin vai mehut kurkkuun?

Alkuun voisin mainita, että käytin 90 & 00 -luvulla lössiä, mutta usein rööki vei aina jossain vaiheessa voiton ja nuuskaaminen jäi pitkiksikin ajoiksi kokonaan pois. Nyt olen ollut reilu puolitoista vuotta polttamatta ja sen ajan olen käyttänyt pääsääntöisesti pussinuuskaa.

Nykyään pussinuuskan ystävänä olen käynyt mieltymyksen osalta pari eri vaihetta läpi. Aluksi nautin siitä, että pussit eivät valuttaneet ja porausefektitkin olivat suotavia. Eli vahvoja trendinuuskia tuli myös vedettyä ja aina valitsin kuivat pussit ostosreissuilla, oli ne sitten mietoja tai vahvempia. Jos pussi valutti edes hieman niin "nautinto" oli mielestäni pilalla.

Vaihtelun ja vanhojen aikojen kunniaksi tuli sitten välillä ostettua purkki tai kaksi perus ettania, generalia yms, ja jo parin kuukauden jälkeen mieltymys muuttui täysin. Nykyään en juurikaan perusta valumattomista pusseista, lukuunottamatta Lundgrenseja ja Göteborgseja. Tällä hetkellä mikään ei ole niin nautinnollista kuin se, että pussi valuttaa välittömästi ja mieluiten paljon. Nykyään heitänkin ettanin tai genun suuhun ja painelen sitä hellästi kielellä kitalakea vasten ja vasta sitten siirrän sen kielellä huuleen.

Se, että en aluksi pitänyt siitä valumisen mausta tai ylipäätänsä sen nesteen nielemisestä, niin nyt se on osa mieltymystäni. Nuuskaamisessa ei ole mikään herkullisempaa, kuin puristaa hieman mehua kitalakeen, josta se sitten siirtyy hetkessä kauttaaltaan koko suun alueelle maistumaan, huulessa valuttavan pussin kanssa :)

Tuo mehustaminen on myös muuttanut sen verran käyttötapojani, että ennen pidin pussia noin puoli tuntia huulessa ja olin pari tuntia ilman... nyt pussia on huulessa lähes koko valveilla olo ajan. Tosin olen melko säästeliäs ja pidän yhtä pussia välillä jopa pari tuntia. Olen huomannut, että varsinkin tuoreissa ettan pusseissa on potkua ja mehua melko pitkään jos pussin onkii välillä kielelle, jossa on nestettä ja pyörittelee pussia hieman kielen päällä. Sitten kuin junttaa sen huolella takaisin huuleen kielen avulla, niin toimii uudelleen hetken aikaa.

Että semmoinen janoinen mehumatti :) ...kuivasta ja poraavasta, märkään ja syleilevään.



General Extra Strong
Rekisteröidy ja voit vastata tähän ketjuun.