Keskustelu Yleistä keskustelua

Nuuskan säilyvyys pakastimessa - Nuuskaaja

Nuuskan säilyvyys pakastimessa

28.12.16, 12:09
Mikelson98
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 11/16
Viestejä 14


Onko teillä tietoa kauanko pussinuuska oikeesti säilyy pakkasessa? Jos katsotaan parasta ennen päiväystä. Ajattelin vain kun pakastimen pohjalta löysin puoli tornia thunderin ultra strong pussia, joka tuli siis kesällä ostettua, jäänyt vaan pakastimeen ja purkissa lukee parasta ennen 9.11.2016. Kauankohan nuuska oikeasti säilyy pakkasessa vai menettääkö koostumuksensa nopeastikkin?

28.12.16, 16:23
kuhakeijo
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 6/16
Viestejä 23


Kirjoittaja: Mikelson98
Onko teillä tietoa kauanko pussinuuska oikeesti säilyy pakkasessa? Jos katsotaan parasta ennen päiväystä. Ajattelin vain kun pakastimen pohjalta löysin puoli tornia thunderin ultra strong pussia, joka tuli siis kesällä ostettua, jäänyt vaan pakastimeen ja purkissa lukee parasta ennen 9.11.2016. Kauankohan nuuska oikeasti säilyy pakkasessa vai menettääkö koostumuksensa nopeastikkin?
V2Tobacco, thunderin valmistaja siis, lupaa kotisivuillaan että nuuska säilyttää ominaisuutensa pakastettuna ainakin vuoden ajan. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että näin todellakin on. Tuoreeltaan kun pakastaa ja ennen käyttöönottoa sulattaa tuotteen jääkaapissa, niin eipä kyllä huomaa tuotteessa mitään puutteita.


28.12.16, 16:24
Snubie
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 11/16
Viestejä 31


Nuuska säilyy erittäin hyvin pakkasessa ja koostumus/maku ei tuossa ajassa vielä kärsi. Varsinkin kostea pussi joka ollut pakastimessa koko ajan ei huonoksi mene. Vähän niinkun muutkin elintarvikkeet säilyvät niin myös nuuskakin. Tilanne olisi erilainen jos on 6kk sitten päiväyksen menettänyt kiekko joka on lojunut vaikka huoneen nurkassa silloinkaan ei esim muovikiekossa joka on avaamaton nuuska menetä koostumustaan. Eri jos se on ollut avonaisena lämpimässä. Eli hyvin voi vielä käyttää turhaan noin tuoretta nuuskaa vielä pois heittämään vaikka olisi säilytetty vaikka lipastossa.

5.1.17, 12:48
SadPanda
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 12/16
Viestejä 11


Miten kannattaako nuo nuuskat säilyttää siis pakasteessa? Säilyvätkö ne jääkaapissa? mulla on jääkaappi meleko kylmällä ja olen aina pitänyt siellä. lössit ja pussit. En ole huomannut että avaamattomina kärsisivät. maximissaan 3kk säilynyt aina. ? pitäisikö tuommosia 40purkin määriä jo alkaa pakastamaan? Kuitenkin olen päättänyt eten joudu enää tilanteeseen että nuuskat loppuu kesken.

Eli melkeen varmaan kannattaa seuraavaksi mitä ostaa ni laittaa suoraan pakastimeen? vai ?? opastakaa. olen vielä noviisi tässä mutta icetooli on hommattu ja alkaa löysätki pysyyn huulessa paremmin :) n.vuoden käyttöä takana. sori jos meni vähä offtopiciksi


14.1.17, 23:31
snusrock
Aloittelija

Rekisteröitynyt 1/17
Viestejä 4


Mä veikkaan, että snuussi säilyy pakastimessa ikuisesti, jos se pakastin toimii ikuisesti. Päätin tehdä testin vuonna 2009 Göteborg's Rapé löössillä. Purkin bäst före oli 29 01 09. Noukin tuon purkin testiin viime syksynä, eli tarkemmin taisi olla lokakuussa 2016. Olin tuota testattavaa purkkia aikaisemmin imeskellyt kaksi tornia viime vuodelle päivättyä Rapeaa putkeen tuntuman saamiseksi. Fy fan! Toi vanha snuussi oli parempaa ja polte tehokkaampi. Voisin jopa kehdata esittää väitteen, että resepti on pakosti muuttunut jossain vaiheessa miedommaksi, koska ei löössi itsekseen pakkasessa ainakaan vahvemmaksi voi muuttua. Joka tapauksessa oli säilynyt 7,5 vuotta oikein mukavasti. Ihan irrallaan ei purkki kuitenkaan ollut noita jäätyneitä vuosiaan, sillä mulla on snuusseille oma muovilaatikko, jonka sisällä tornit ja purkit omissa minigrippusseissaan. Irtonaisena pahvipurkki olisi ehkä luovuttanut kosteutta enemmän ulkopuolelleen. Tällainen eka postaus tänne..

25.3.19, 06:03
Kenkee
Aloittelija

Rekisteröitynyt 3/19
Viestejä 3


Oman kokemuksen ja makuaistin mukaan, riippuu tuotteesta, eli esimerkiksi General Onyx (oma käyttis), maistuu parhaalta huoneenlämmössä säilytettynä (avaamattomana).
Karkkinuuskat, kuten esim. Jakobssons melon ja cola, Kapten stark mint, Nick & Johnny ja vastaavat, maistuvat pakkasesta sulatettuina hyvältä.



25.3.19, 21:40

Nöpä
Nuuskajumala

Rekisteröitynyt 7/18
Viestejä 143


Kannattaa pitää aina pakkasessa ja siirtää käytettävät jääkaappiin, purkki kerrallaan. Purkki sulaa jääkaapissa parissa tunnissa.

Näin laatu säilyy, oli sitten tuoretta tai päiväys vanhentunutta. Ja oli sitten kysymys mistä nuuskasta tahansa.



General Extra Strong
Rekisteröidy ja voit vastata tähän ketjuun.