Keskustelu Yleistä keskustelua

Haaparantaan - Nuuskaaja

Haaparantaan

9.6.20, 22:43

Jarspa
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 8/19
Viestejä 31


Täällä näitä Haaparanta ketjuja piisaa, mutta ehkä tänne voisi vähän päivitellä meininkejä siellä.
Tarkoitus olis tässä kesällä ajella ensimmäistä kertaa kaupoille, niin olis mukava kuulla vähän missä porukka tykkää käydä ostoksilla? Missä halvimmat hinnat yleensä tai parhaat tarjoukset? Entä paljonko yleensä tuotte omaan käyttöön,pidetäänkö siitä kilosta kiinni, vai lipsahtaako vähän yli? Itellä sen verran pitkä matka (Tampere), että olishan se mukavampi ottaa, enemmän kuin se kuusi tornia.. Toki täytyy ehkä taktikoida ja ottaa repsikaks, joku joka ei itse käytä..
Entä miten muut kauempaa ajelevat tekee? Tähtäättekö kauppojen aukeamiseen sinne, vai lähdettekö myöhemmin liikkeelle jne?



Göteborgs rape
10.6.20, 10:31
Risumies1
Aloittelija

Rekisteröitynyt 6/20
Viestejä 4


Gottebiten on kyllä mun suosikki, siinä saa ite ottaa jääkapist mitä haluu

10.6.20, 10:54

Jarspa
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 8/19
Viestejä 31


Kirjoittaja: Risumies1
Gottebiten on kyllä mun suosikki, siinä saa ite ottaa jääkapist mitä haluu

Sitä olen itsekkin kaavaillut kun olen kuullut, että pääsee rauhassa valkkailemaan ja keräämään koriin.



Göteborgs rape
11.6.20, 15:20
Gladius
Aloittelija

Rekisteröitynyt 6/20
Viestejä 8


Okei, siis paljonko yksi hlö voi Haaparannasta lain mukaan tuoda nuuskaa?

11.6.20, 20:30

Jarspa
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 8/19
Viestejä 31


Viisaammat voi korjata, mutta mun mielestä se raja on päivässä yksi kilo per henkilö. Kun laskee että esim. Kapteeneissa on se 18g purkissa eli tornissa 180g niin viisi täyttä tornia ja n. puolikas torni mahtuu siihen kiloon. Voin olla aivan väärässäkin.. Ja siihen en osaa ottaa kantaa, kuinka tarkkaan tulli niitä grammoja syynää jos vaikka näkee että kymmenen tornia autossa, eikä mitään laatikkoa sentään. Toki näin poikkeusaikaan suurempi mahdollisuus ylipäätään joutua tarkastukseen..


Göteborgs rape
11.6.20, 23:50
Gladius
Aloittelija

Rekisteröitynyt 6/20
Viestejä 8


Ok, kiitos nopeesta vastauksesta. Vielä sellanen kysymys, että, risteilyllä jos käy, niin myydäänkö kaikilla vikingin risteilyillä nuuskaa vai joillakin tietyillä?

12.6.20, 11:00

Jarspa
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 8/19
Viestejä 31


Kirjoittaja: Gladius
Ok, kiitos nopeesta vastauksesta. Vielä sellanen kysymys, että, risteilyllä jos käy, niin myydäänkö kaikilla vikingin risteilyillä nuuskaa vai joillakin tietyillä?

Eiköhän sitä normiaikana myydä kaikilla Ruotsiin suuntautuvilla risteilyillä. Toki nuskaa saa myydä vain sen ajan, kun ollaan Ruotsin aluevesillä tai jos laiva seilaa Ruotsin lipun alla. Silloin nuuskaa saa myydä koko risteilyn ajan.
Näin korona aikana, kun ruotsin risteilyille ei taida olla lippuja myynnissä ja laivat eivät liikennöi, ainoa mahdollisuus taitaa olla saaristoristeily Ahvenanmaalle, jossa meno matka taitetaan Galaxyllä joka on ruotsin lipun alla. Saa taas joku korjata, jos olen väärässä.



Göteborgs rape
12.6.20, 21:23
Gladius
Aloittelija

Rekisteröitynyt 6/20
Viestejä 8


Ookke, kiitos.

13.6.20, 08:26
Pimpe
Aloittelija

Rekisteröitynyt 6/20
Viestejä 1


Moro. Itte just kävin Haaparannassa. Autolla jos menee rajan yli, niin siinä näytti olevan ruuhkaa ja kaikilta tarkistettiin ainakin henkilöllisyys. En jäänyt seuraamaan tutkivatko autoja. Itte ajettiin auto parkkiin Tornion citymarketin pihaan, joka on ihan rajalla ja mentiin kävelytietä pitkin Haaparantaan. Toki siinäkin oli rajavartijat, jotka muistuttivat, ettei ole suositeltavaa mennä. Mutta ei sen kummempaa. Takaisin tullessa tarkistivat passit (otettiin passit varuiks, kun ei tiedä, kuinka tarkkaa homma on). Rajavartiolaitos ei ollut kiinnostunut nuuskista, eikä tullia näkynyt siinä kyselemässä. Toki niitä siinä lähistöllä näkyi, mutta vaikuttivat kiinnostuneemmilta autoista. Oltiin yö bed&breakfast paikassa (80€/yö kahdelta) ja toisena päivänä sama reissu rajan taa. Hintoja en kummemmin tarkkaillut ettanin lössi 50€/torni ja general white pussi 41€/pötkö. Kyllä noi hinnat mitä tuolla hinta sivulla sanotaan näytti pitävän paikkansa. Käytiin Nuuska outletissa. Snuskungen on suljettu jonkun uudelleen organisoinnin ajaks.



4.7.20, 19:26

Jarspa
Nuuskaaja

Rekisteröitynyt 8/19
Viestejä 31


Sanokaas nyt vielä, että onko Gottebiten ainoa puoti missä voi itse kerätä nuuskat koriin eivätkä ne ole tiskin takana?


Göteborgs rape
Rekisteröidy ja voit vastata tähän ketjuun.